התשתיות ביו"ש: השר שטייניץ סייר בהתנחלויות

איתי גדסי No Comments on התשתיות ביו"ש: השר שטייניץ סייר בהתנחלויות

השר שטייניץ בפגישה עם ראשי מועצת יש"ע: "נערכים לתכנון תשתיות עתידיות ביהודה ושומרון"

השר שטייניץ וראשי יו"ש
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האנרגיה יובל שטייניץ וראשי מועצת יש"ע ערכו אתמול אחה"צ דיון מיוחד בנושא תשתיות המים, החשמל והגז ביהודה ושומרון. במפגש השתתפו ראשי רשויות מיהודה ושומרון, מהנדסי המים של הרשויות ונציגי המשרד. נציגי רשות המים הציגו את מערך איגום המים הזמני שתוכנן והוקם בחלקו ביישובים שסבלו מהפסקות מים ארוכות בקיץ הקודם, ונערך דיון על תוכניות פיתוח תשתיות לטווח הארוך לאזור לאור ההתפתחות העתידית. בשנה האחרונה הוקמו איגומי מים במגדלים ובבריכות על מנת להתמודד עם החוסר במים ביישובים רבים באזור השומרון ובנימין, ואושרו תוכניות ליישובים נוספים.

הצוות גם ערך דיון על מצב תכנית החשמל והולכת הגז באזור בראייה עתידית והוחלט על המשך עבודה משותפת על מנת לייעל את מערכת החשמל באזור ולהורדת חסמים שיאפשרו למשרד התשתיות לתכנן קווי גז טבעי לאזורי התעשייה.

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצה אזורית מטה בנימין, אבי רואה, אמר בישיבה: "אני מודה לשר שטייניץ ולצוות המשרד על הטיפול המהיר בבעיית המים שנוצרה בשנה שעברה, ומקווה שכל הרשויות ישלימו את העבודות בהקדם על מנת למנוע מחסור במים בקיץ שאנו נמצאים בעיצומו". רואה הוסיף: "תפקידנו להביט קדימה ולוודא הקמת תשתיות עתידיות לאזור יהודה ושומרון על מנת להיערך כיאות למיליון ישראלים שיגורו כאן בעוד כ 20 שנה. הטיפול בתשתיות המים, החשמל והגז לתעשייה חשוב לכל תושבי האזור ויסייע להתפתחות וליציבות באזור".

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר למשתתפים: "לפני כשנה הייתה בעיה קשה של אספקת מים בחלק מהיישובים, וקידמנו מספר פעולות באופן מיידי ויעיל, ביניהן חניכת הקידוח החדש באריאל, הובלת מים במכליות ויצירת איגומי מים, בכדי לטפל בבעיה." השר ציין כי: "השימוש בגז טבעי עדיף כי הוא זול יותר, התפעול שלו פשוט, הוא יותר נקי, ובעיקר מדובר בתשתית לאומית טבעית של ישראל. אנחנו עובדים במרץ על מנת להתקדם בנושא הולכת הגז ותכנון קווי החשמל מתאימות לעתיד".



0 תגובות